Friday, February 17, 2012

Intervjuu Lilleküla Gümnaasiumi mitmekülgse kunstientusiastiga



Seoses sõbrakuuga soovib veebruarukuu meediagrupp tõsta esile tublid Lilleküla Gümnaasiumi õpilased, kes on midagi silmapaistvat korda saatnud, tegelevad millegi väga erilisega, või neil on mõni tore anne. Selle kuu jooksul intervjueerime vähemalt kolme sellist õpilast. Allpool saab lugeda intervjuud tegusa 10. B klassi õpilase Katre-Liisiga.


Mis aladega Sa tegeled?

Tegelen laulmise, fotograafia ja joonistamisega.

Milline hobi on Sinu jaoks kõige tähtsam, või on nad võrdsed?

Minu jaoks on kõik võrdsed, kuna kõik kolm annet - fotograafiline vaatepilk, laulmisoskus ja joonistamisanne on midagi, mida tuleb pidevalt arendada ja võib öelda, et tegelen kõigi kolmega võrdselt. Kuigi jah, viimasel ajal olen rohkem laulmisega tegelenud: otsin uusi koore kuhu sisse astuda ning tahan oma muusikamaailma veidi rohkem avardada.

Millal ning miks sa laulmisega alustasid?

Alustasin laulmist üsna varakult. Varem olin n.ö dušikabiinilaulja, aga siis ma mõtlesin, et võiks sellega tõsisemalt tegelema hakata ja proovisin enda 21.kooli koori. Seal olid muidugi nõudmised üsna ranged ja pidin ette laulma mingi teatud laulu ja helikõrguste järgi laulma. See kõik õnnestus ja kooriõpetaja on mind ka väga kiitnud. Olin oma koolikooris üsna kaua, käisin laulupeol ja nautisin kõike seda väga. Nüüd hiljuti möödunud aastal mõtlesin astuda bändi ja mind võeti väga hästi vastu. Võiks siis öelda, et alustasin laulmisega tõsisemalt tegelemist alles möödunud aastal, kui astusin oma bändi.

Mis Sulle selle juures meeldib?

Mulle meeldib laulmise juures see, et see on mingis mõttes nii vaba kunst, sa võid ükskõik mida laulda, mis on sulle meelepärane ja sinu häälekõrgusele sobiv. See mulle ka väga meeldib, et laulmisoskust hinnatakse väga kõrgelt ja selle arendamiseks on tehtud väga mitmeid muusikakeskuseid, stuudioid ja koore. See on minu jaoks üks ilusamaid kunste, mida saab lihtsate ja keerulisemate meloodiatega väljendada.

Kõige meeldejäävam koht, kus esinenud oled?

Ei ole esinenud väga palju, aga kindlasti jäävad meelde oma vanas koolis esinemised.

Mis muusikastiili Sa kuulad? Lemmik artistid ja bändid?


Minu muusika on üsna mitmekesine ja kuulan täitsa tuju järgi, mingi teatud päev kuulan metalit ja sellist kõvemat muusikat, teine päev võin nautida 60. jazzi ja mingi kolmas päev hoopis pop'i. Selle tõttu mul polegi mingit kindlat lemmikartisti. Küll aga olen olnud terve elu läbi kuulanud mitu korda päevas Metallicat, selle bändi muusika vastu ma lihtsalt ei saa. Metallica laulud mängivad mu elus üsna suurt rolli
Kes on Sulle muusikas eeskujuks?

Muusikas eeskujuks... Mul ei olegi vist kedagi sellist. Küll aga olen alati olnud vaimustunud Adele lauluhäälest. Eesti artistidest aga Mari Pokineni häälest ja Urmas Alenderi.

Kui suurt rolli muusika su elus mängib?

Üsna suurt. Iga päev ma üritan ikka mõnd laulujupikest või siis tervet laulu luua ja kuna ma hetkel õpin ka kitarri, siis üritan seda ka kitarril esitada.

Kuidas Sa fotograafiaga tegelema hakkasid?

Fotograafiaga hakkasin tegelema oma vanaisa eeskujul. Tal oli üks väga hea kaamera ja siis tihtipeale klõpsasin sellega pilte, mis olid paljude arust väga head. Siis hakkasime vanaisaga koos ka käima fotoretketel ja pildistama aina rohkem ja rohkem.

Kuidas Sa kirjeldaks oma stiili?

Ma ei oskagi seda kirjeldada kuidagi...Kord mulle meeldib teha süngemaid ja emotsionaalsemaid pilte ja teine kord meeldib mulle teha rõõmsaid ja tavalisi pilte.


Mida Sulle kõige enam pidlistada meeldib?

Mulle meeldib kõige rohkem pildistada inimesi. Minu arust on iga inimene eriline ja ma väga naudin erinevate inimeste pildistamist. Suviti käin ka oma väga hea sõbrannaga teda pildistamas ja ootan ka teisi inimesi, kes kutsuksid mind neid pildistama, olen täitsa rõõmus kui saan seda teha. Olenevalt ilmast muidugi meeldib mulle ka loodust pildistada. Loodus on samuti väga eriline ja suure tähtsusega.


Kui kaua Sa kunstiga tegelenud oled?

Kunstiga olen tegelenud märksa kauem, kui laulmise ja fotograafiaga. Alustasin seda täitsa väiksena, lõpuks hakkasin käima ka Kullo kunstiringis, kus olin üsna pikalt. Nüüd üldiselt nokitsen siin kodus, kui leian mingisuguse hea inspiratsiooniallika.


Oled Sa käinud kunsti- või fotograafiakursustel või ringides?

Jah, käisin Kullo kunstiringis ja mulle osteti 2 aastat tagasi ka Eesti Foto fotograafia algkursus, aga see hobi on olnud tunduvalt pikemat aega, minu pilte saab vaadata kahttp://kallasson.blogspot.com/ lehel, kuhu lisan üldiselt tihti pilte. Kunstiringi nautisin väga. Lõpuks see väsitas ära, kuna tahtsin vaheldust ja nüüd joonistan kodus, kui leian mingi inspiratsiooniallika.


Kas Sa kavatsed joonistamise, fotograafia ja muusikaga ka edaspidi tegeleda? On sul kindlaid eesmärke tulevikuks?

Muidugi kavatsen, need kõik mängivad suurt rolli mu elus ja kindlasti ei loobuks nendest. Eesmärke... jah, loodan ka edaspidi muusikaga süvendatult tegeleda, tuua kokku uus bänd ja jagada ka Eestiga oma muusikat.

Kas Su tööd (joonistused, fotod) on näitustel osalenud?

Jah, kunstitööd oli kord vanalinnas galeriis Kullo näitusel. Fotod ei ole eriti näitustel osalenud, pigem olen igasuguseid fotosid konkurssidele saatnud.


  • On Sul lemmikfotograaf ja kunstnik?

"Lemmikfotograaf on loomulikult minu oma vanaisa Rene Jakobson, kelle pilte te näete http://retsiem.blogspot.com/ lehel. Ta on pigem loodusfotograafia armastaja. Ja ka Sven Zaceki ja Kaupo Kikkase pildid mulle väga meeldivad.
Lemmikkunstnik on Rene Magritte, mulle väga meeldivad ta sürrealistlikud tööd, mis on imelised.
Üleüldse meeldivad mulle väga sürrealistlikud maalid ning ka renessanssi- ja barokiaegsed maalid."

Intervjuu: Kristiina
Pilt kuulub Katre-Liisile.

    No comments:

    Post a Comment