Tuesday, February 28, 2012

Mida arvab välismaalane Eestist?




Uurisime noorelt Rumeeniast pärit õpilaselt, mida ta teab ja arvab Eestimaast. Näost-näkku kohtumiseks puudus võimalus, seega tegime intervjuu Skype'i teel.

Tõlgituna eesti keelde:

Palun tutvustage ennast lühidalt!

Mu nimi on Denisa. Ma olen 16-aastane keskkooli õpilane, kes elab Prantsusmaa lõunaosas, kuid olen pärit Rumeeniast. Hobideks on mul mood ja fotograafia.

Kas Sa oled külastanud Eestit? Mis on sinu arvamus sellest?

Ma pole kunagi Eestit külastanud, kuid sooviksin seda teha, sest armastan reisimist. Ma arvan, et see on imeilus riik. Ma naudiksin Eestis olemist, sest armastan Põhjamaid ning Baltimaid. Samuti arvan ma, et eestlased on sõbralikud inimesed.

Kus Sa kuulsid Eestist esmakordselt?

Ma kuulsin teie riigist esimest korda õppides neljandas klassis isaga geograafiat.

Kui palju Sa tead Eestist?

Pean tunnistama, et ei tea Eesti kohta eriti palju asju, tean vaid mõnda geograafilist fakti ning veidi ka ajaloost.

Mida Sa oled Eestist kuulnud?

Olen kuulnud uudiseid raadiost ning televiisorist, kuid ei mäleta teemasid eriti.

Mis tuleb esimesena pähe, kui kuuled järgmisi sõnu: lilleküla, eesti, sinine, diivan, kuu, palun, raudteejaam, kapsapea, ülikool?

Lilleküla – sirel / lilla
Eesti - Eesti
sinine – küünilisus või patt
diivan – üks sohva liik
kuu - koos
palun – terviseks või paabulind
raudteejaam – paha moos
kapsapea – „caps lock“
ülikool – väga lahe

Mille poolest on sinu arvatud Eesti tuntud?

Kindlasti ilusa keskaegse vanalinna poolest.

Mida Sa arvad eestlastest?

Nagu ma mainisin ka varem, arvan ma, et eestlased on väga toredad ja sõbralikud inimesed. Ma ei nõustu väitega, et eestlased on üldiselt vaiksed ja tagasihoidlikud, kõik kellega olen kohtunud, on olnud avatud ja suured suhtlejad.  Lisaks on mul mitmeid Põhjamaadest pärit sõpru (enamik neist on soomlased) ning olen kuulnud, et nad sarnanevad eestlastega väga.

Originaal inglise keeles: 

Please tell us a bit about Yourself!

My name is Denisa. I am a 16 year old high school student who lives in the south of France, but I’m originally from Romania. My hobbies are fashion and photography.

Have You visited Estonia? What is Your opinion of it?

I have never visited Estonia but I would like to as I love traveling. I think it's a beautiful country. I’d  enjoy being in Estonia because I love Nordic and Baltic countries. Also, I think that Estonians are friendly people.

Where did You first hear about Estonia?

The first time I heard about your country was in 4th grade when I was learning geography with my dad.

How much do You know about Estonia?

I have to admit: I don't know many particular things about Estonia, only some geographic facts and a little history.

Where have You heard about Estonia?

I have heard news on the radio and television but I don't really remember the subjects.

What comes to mind first when You hear these words: lilleküla, eesti, sinine, diivan, kuu, palun, raudteejaam, kapsapea, ülikool?

lilleküla - lilac
Eesti - Estonia
sinine – cynicism or sin
diivan - a type of sofa
kuu - with
palun - cheers or peacock
raudteejaam - bad jam
kapsapea – caps lock
ülikool - very cool

What do You think Estonia is known for?

Definitely the beautiful medieval Old Town.

What do Estonians seem like to You?

As I said before I think Estonians are very nice and friendly people. I disagree that Estonians are generally quiet and modest, everyone I have met have been open-minded and outgoing. Plus, I have many Nordic friends (most of them are Finnish) and I’ve heard they are very similar to Estonians.








Intervjuu ja tõlge: Kristiina
Pildid kuuluvad Denisale.

No comments:

Post a Comment