Thursday, May 17, 2012

Intervjuu Lilleküla Gümnaasiumi kitarripoistega

Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis on tohutus koguses imelisi talente, kellest Meie midagi kuulnud pole. Seega üritame välja uurida, kes, kus, millega tegeleb. Anname ülevaate meie kooli särevatest talentidest. Esimeseks on meil Teieni tuua talendikad kitarripoisid Rasmus, Ott ja Siim 9a klassist.



Kui kaua Te kitarri mängimisega tegelenud olete? 

Rasmus: Kitarri mängimisega olen tegelenud 2 ja pool aastat.
Ott: Sain oma esimese kitarri 2007 aasta jõuludeks. Siis õppisin paar põhi duuri ära, mängisin lihtsaid lugusi ja asi väga edasi ei arenenud. Nüüd tõsiselt olen mänginud umbes aasta.
Siim: Ma alustasin õppimist 2009 aasta sügisel. Viimased kaks aastat olen mängimisega tõsisemalt tegelenud.

Kus tuli selline mõte, et minna kitarri õpima? 

Rasmus: Kitarri hakkasin mängima 2009 aasta lõpus, kui selle sünnipäevaks sain.
Ott: Kitarri soovitas mängima hakata mulle mu isa, kes mängis oma lapsepõlves kitarri.
Siim: Idee mängima hakata kujunes minu varasemast kokkupuutest muusikaga, kui ma laulsin kooris. Mulle meeldis kitarri kõla.


Kus kohas Te kitarri mängima õppisite? Käite kuskil huviringis? 

Rasmus: Kitarritundides hakkasin käima 2010 aasta alguses ja käin seal siiamaani. Tunnid toimuvad Kanuti Aia Noortemajas. Enamus lauludest õpin ma aga kodus. Internetis on väga palju võimalusi kitarriõppimiseks. Youtubes on palju õpetajaid kes panevad iga nädal videosi üles erinevate laulude õppimiseks. Googlest otsides leiab ka peaaegu igale laulue kordid või tabulatuurid.
Ott: Õppin kitarri internetis, erinevatest õpikutest ja erinevalt muusikutelt, keda läbi oma isa tunnen.
Siim:  Siis kui ma hakkasin käima Kullos. Aastakese olin ma vanema naisterahva õpilane, kes väga mulle midagi ei õpetanud ja tänu sellele ei viitsinud ma ka väga palju mängida. 2010. aastal sain endale õpetajaks Andrus Kirsi, kes on täpselt selline õpetaja nagu ma ootasin.

Rääkige oma esimesest kokkupuutest kitarriga.

Rasmus: Esimene kokkupuude kitarriga oligi vist siis kui ma läksin ema ja isaga oma sünnipäeval kitarri ostma.
Ott: Esimene kokkupuude kitarriga oli üpris noorelt, isa mängis mulle meie maakohas mulle oma esimest kitarri ja pärast seda soovisin endale ka ühte.

Kas Teil on isiklikud kitarrid ja millist kitarri Te mängite?

Rasmus: Mul on kodus kaks kitarri: 1 akustiline kitarr ja 1 elektrikitarr. Mängin mõlemaid, kuid rohkem mängin elektrikitarri. Kitarri mängin iga päev. Proovin iga nädal uusi lugusi õppida.
Ott: Mul on 1 klassikaline kitarr, 1 elektrikitarr, mandoliin ja bass. Proovin mängida neid võrdselt. Iga päev proovin millegil midagi uut õppida.
Siim: Mul on üks klassikaline kitarr, elektrikitarr ja ukulele. Enamjaolt mängin ma klassikalist kitarri, puhta ja meloodilise kõla tõttu, aga üritan ka pühendada oma aega elektrikitarri ja ukulele tinistamisele .

Mis muusikastiile Te kuulate ja mida Teile kõige rohkem mängida meeldib?

Rasmus: Enamjaolt kuulan Alternatiiv ja Hard Rocki, kuid vahel ka teisi muusikastiile nagu Metal, Pop Rock, New Wave, R&B, Hip Hop. Lemmikartiste on mul palju. Kõige rohkem kuulan ansambleid nagu Green Day, Foo Fighters, AC/DC, Metallica, Guns´n´Roses, Led Zeppelin, Jimi Hendrix. Nende ansamblite lugusid meeldib mulle ka kõige rohkem mängida. Eesti ansamblite hulgast kuulan Terminaatorit, Smilersit ja Tanel Padar & The Sun-i.
Ott: 95 protsenti muusikast mu iPodil on 60-ndatest. Kuulan peamiselt The Beatles, Pink Floydi ja Led Zeppelini, aga on ka mõni tänapäeva artist nagu Mumford&Sons, Coldplay. Mängin lugusi peamiselt 60-ndatest ja 70-ndatest.
Siim: Kuulan peaaegu kõiki muusikastiile alustades rockist kuni jazz-drum'n'bass'ini välja, kuid kitarri peal mängin rock, heavy metal, folk, alternatiiv rock ja indie laule.

Kas on keegi, kes on Teile eeskujuks?

Rasmus: Suurteks eeskujudeks on mul Dave Grohl ja Angus Young. Nende muusika meeldib mulle väga.
Ott: Mu muusikalised eeskujud on Paul McCartney ja David Gilmour.
Siim: Suurimaks eeskujuks on mulle mu onu Andres Dvinjaninov, kes tegi enda esimese kitarri juba 14 aastaselt.

Kui suurt rolli mängib muusika Teie elus?

Rasmus: Muusikat kuulan iga päev ja mängin iga päev. Ilma muusikata oleks elu päris tühi.
Ott: Mu elu on iga päev kuidagi seotud muusikaga. Muusika on minu jaoks tähtsaim asi maailmas.
Siim: Ilma muusikata elamine on minu jaoks raskendatud.




Intervjuu: Anne-Laura
Pildid: Anne-Laura

No comments:

Post a Comment