Wednesday, May 9, 2012

Ühiskonna huvilised eksamilt tulles

Reedel 4.mail toimus ühiskonnaõpetuse riigieksam. Eksam koosnes kahest osast: ülesannetest ja arutlusest, selle tegemiseks oli aega 4 tundi. Võtsin rajalt maha kaks eksamit teinud abiturenti Mariliis ja Maris, et kuulata nende muljeid.

Miks Te ühiskonna eksami valisite ?
Mariliis: Valisin selle eksami, sest tol hetkel tundus see hea ideena. Tundus mõistlik valik, sest nii paljud on seda eksamit varem teinud.
Maris: Tundus ainuke hea valik ja aasta alguses arvasin, et kõige kergem eksam aga eksisin.

Kuidas Teil eksam läks ?
Mariliis: Ei julge arvatagi kuidas läks. Loodan, et pigem hästi. Raskem oli kui arvasin/oskasin, sest ühiskond pole päris minu aine.
Maris: Mitte kõige hullemini, aga oli veidikene raske. Arutluse teemad ei olnud kõige paremad.

Kas Teil läheb ühiskonna eksamit ka edasises elus vaja ?
Mariliis: Arvatavasti ei lähe seda eksamit ülikooli sisseastumiseks vaja, mistõttu tulemuse pärast väga ei muretse.
Maris: Ma arvan, et ülikoolis läheb ikka vaja.

Kui kaua Te eksamiks valmistusite?
Mariliis: Eksamiks valmistusin 2 päeva. Enne ei olnud kohe üldse midagi vaadanud. Soovin, et oleksin rohkem õppinud, siis oleks paremini läinud, kuid jõudsin kõik ilusti läbi võtta ja eksamit ma läbi ei kuku. Kuna mul pole seda eksamit edasises elus vaja, siis minu jaoks ongi tähtis ainult läbi saamine, kuigi ega hea tulemus ka halba ei teeks.
Maris: Hakkasin täitma ühiskonna eksami vihikut umbes kuu enne eksamit, aga reaalselt õppisin asju päev enne eksamit.

Mis on Teie edasised plaanid peale Gümnaasiumi?
Mariliis: Peale lõpetamist läheb raskeks. Pole üldse kindel mida teha tahan. Ma lähen ülikooli juhul kui ma olen 100% kindel, mida õppida tahan. Võib-olla võtan aasta vabaks ja teen tööd. Tõesti ei kujuta ette. Eks elu näitab.
Maris: Ülikool, ikka ülikool. Ma arvan.
Intervjuu Anne-Laura

No comments:

Post a Comment