Thursday, November 3, 2011

Lahe koolipäev 2011

3. novembril oli mul võimalus koos Mariann Laane (11b), Christopher Mihelsoni (11a) ning Kristel Hannusega (12b) külastada Pärnu Kontserdimajas toimuvat noortekonverentsi Lahe Koolipäev 2011, mis sellel aastal kandis pealkirja " Kas olen piisavalt pöörane? ".

Kristeli ning minu hommik algas täpselt 4:45, kui helisesid meie äratusekellad. Hommikul tegime viimaseid ettevalmistusi eesolevaks päevaks ja kiirustasime rongi peale, mis väljus Balti Jaamast 6:54. Balti Jaama jõudes oli juba eemalt näha suuremat hulka noori rongi juures seismas .

Foto: Külli-Carmen Gratškov
Pärnusse läksime me Edelaraudtee rongiga, kus Lahedale Koolipäevale minejatele oli reserveeritud terve vagun, kuhu me kõik 98kesi ära mahtusime. Sõidu ajal lõbustasid EstYES noored meid laulude ja väikeste mängudega.Üheks ülesandeks oli mõelda kastist välja ja midagi eriti head kirjutada, joonistada või muud sellist.
Foto: Mariann Laane
Ka meie üritasime kastist välja mõelda, mis meil, kahjuks poolärkvel olevatel peakestel ,välja ei tulnud. Ülejäänud noored, kes vähegi mõtlesid midagi välja, kirjutasid oma ideed ja mõtted paberile ning andsid EstYESi noortele lehed tagasi, kes siis parimad välja valisid. EstYESi noored ei suutnud otsustada, kes on kõige parem ning valiti kaks parimat gruppi, kust mõlemast võidugrupist sai üks inimene auhinda nautida . Auhinnaks oli võimalus väike osa teekonnast rongijuhi kabiinis sõita .
EstYESi noored lubasid mul neist pilti teha ainult siis, kui nendega koos vähemalt ühe laulu laulan, milleks oli "Vana vaksal".
Ülejäänud rongisõit möödus omavahel erinevaid kooliga seotud teemasid arutades ning väikest uinakut tehes.
Kui me hakkasime lähenema Pärnule, tekkis väike probleem seoses rongipeatuse ja meile vastutulevate bussidega, kuid pärast paari kõne ja 15 minutit bussi ootamist rongijaamas, suudeti probleem lahendada ning sõit kontserdimajja võis alata.

Kogu päev oli jagatud neljaks sessiooniks ja igal sessioonil oli oma pealkiri või teema. Ürituse läbiviijaks oli Märt Treier, kes väga elavalt esinejaid lavale kutsus.

Esimene sessioon - Planeet mina
Meile rääkis  Raul Rebane ja temaga koos kõneles ka Gerd Kanter. Nemad rääkisid meile, kui oluline on olla järjepidev ja teha asju rõõmuga ning enda jaoks.
Kirsimahl huvitava lisandiga. ( Foto: Külli-Carmen Gratškov.)
Järgnes värskendav paus. Mariann ja Christopher avastasid erinevaid snäkse, ning meie Kristeliga külastasime erinevaid bokse, kust saime flaiereid, komme, helkureid jne. Lisaks saime me juua kirsimahla, mis oli mingisuguse huvitava lisandiga "suitsema" pandud.

Teine sessioon - Orbiidilt kõrvale
Esimesena rääkis meile Tartu Ülikooli õppejõud Mart Noorma. Ta jutustas meile projektist ESTCube-1, kus Eesti tudengid saadavad 2012. aasta sügisel kosmosesse oma sateliidi. Lisaks tutvustas ta meile Jürgenit, kes käib 7. klassis. Jürgen töötas suvel füüsikainstituudi kosmose laboris.

Laura Põldvere esines meile ilusas rohelises kleidis, mida oli juba kaugelt näha. Laura õpetas mulle, et tuleb teha just seda, mis sulle meeldib, ning teha seda hinge ja südamega. Kõik teavad, et Laura naeratab koguaeg. Kas Sa teadsid, et ta ei naerata neile, kes trammis väikeste laste eest kohad ära võtavad? Ühe laulu ajal oli kokkumängitud olukord, kus eelnevalt valitud noored läksid Laura juurde lavale, tantsisid ja kallistasid teda. Kaasa haaras see ka teisi noori ning nii mõnigi noor sai Laurale põsemusi teha.

Peale seda meeleolukat esinemist ning naeru, oli aeg käes lõunasöögiks.

Enamusel kõhud täis, võis päev jätkuda. Algas Hea Eeskuju 2011 võitja tunnustamine.
Said teada,et tulemas on kolm söögipausi. Foto: Külli-Carmen Gratškov
Selle aasta eeskuju on Erki Vellamaa.  Erki on poiss, keda vaadates tekib tõesti küsimus, kas tal on mingisugune aega peatav kell, sest ta jõuab teha palju rohkem kui mõni teine. Erki lavale saatmine Rosanna Lintsi ja Pärnu koori saatel, tõi nii mõnelegi pisara silma. Erkit tunnustati väga suure aplausi ja 1300 eurose stipendiumiga, mis on mõeldud tema edasiõppimise toetuseks. Erki esitas konkurssile Väätsa Põhikooli huvijuht Evelin Puntso, kes sai tänutäheks reisi Londonisse.

Kolmas sessioon- Orbiidilt tagasi
Võib öelda, et Aleksei Turovski teab loomadest väga palju. Tema üritas meile seleta, et mis siiski on pöörasus. "Kui Sa hüppad rongi ette ja siis kohe ära, kas Sa oled siis pöörane? Ei, sõber, Sa oled loll."

Pöörane Peeter on mees, kes on kirglik roomajate armastaja. Ta tõi meile näitamiseks kolm madu, kõik erinevates suurustes.

Toimus meie kolmas söögipaus- magus paus, kus me saime erinevaid küpsiseid, kohukesi süüa ja midagi juua.

Neljas sessioon - De Profunis
Minu arust oli see üks lõbusamaid sessioone. Lavale tulid korraga Ago Anderson, kes sai hiljuti Aasta Näitleja tiitli, ning Sepo Seeman. Nad rääkisid ajast kui nad koolis käisid. Näiteks Agol tuli probleeme õpetajatega sellepärast, et ta käis koolis palja jalu ja suvel üldse ilma sokkideta. Vahetundides käis Ago õpetajate toas kooki söömas ja kohvi joomas. Ago soovitus kõigile: " Ole selline nagu keegi teine ei ole!"
Sepo aga arvab, et proovima peab igal juhul, ka hall hiireke võib saada näitlejaks.

Kõige viimasena kõneles David Vseviov. Kui keegi teist on vanavanamatel külas olles Vikerraadiot kuulanud, siis tema on see mees, kes loeb ette pikki ajalooalaste referaatsarju. Tema õpetus seisnes selles, et kui sa tead midagi või õpid midagi uut, aga ei saa sellest lõpuni aru, siis tulevikus, mingisuguses täiesti teises olukorras, saad sa äkki sellest aru - "Mõistmiseks on vaja vaid murdosa sekundis. Üks pilk ja kõik on selge."

Teel koju. Foto: Mariann Laane
Lahe koolipäev lõppes kõikide korraldajate, meeskonnaliikmete, publiku ja toetajate tänamisega. Seejärel kiirustasime kõik bussidele, mis meid rongijaama viisid. Rongijaamas ootasime rongi 1,5 tundi ning siis võisimegi koduteele asuda.

Siinkohal tahan tänada Lahe Koolipäev 2011 fotograafi Silver Mikiveri, kelle fotosid võib näha SIIN ( Avalehelt pääseb ürituse fotode juurde.)

Tekst: Külli-Carmen G.
Fotod: Mariann Laane, Külli-Carmen G.