Tuesday, November 1, 2011

Kooli pildistamine

12B klass ennem piltiÜks Hiina vanasõna ütleb, et pilt räägib enam kui 1000 sõna ja just seda paljuütlevat mälestust mindi saavutama 1.-3. novembril kooli pildistamisel. Paljud olid kooli ilmunud kenamas riietuses ja hoolitsetud jumega, et need 1000 sõna oleks ideaalsed. Sai tehtud ka sadu sõbrapilte, mis jäävad eriti tähtsaks eluaegseks mälestuseks..
 Meil õnnestus intervjueerida ka külas käinud fotograafe.

Fotograaf Kristiina, 25 a.
Fotograaf Kristiina-Kaua olete  tegelenud fotograafiaga?
Selles firmas alates septembrist.
-Ja praegu töötate fotograafi assistendina?
Ei, praegu olen ka fotograaf, et meil vahelduvad rollid - mõnikord pildistan mina klassi ja teine portreed.
-Kus, mida ja kui kaua te pidite täpsemalt õppima, et saada fotograafiks?
No, tegelikult neid võimalusi on erinevaid. Mina olen õppinud Kunstiakadeemias fotograafiat aga tegelikult saab seda erinevates kohtades õppida Tallinnas ja Tartus, aga ma arvan, et selle töö jaoks ei olegi nii oluline see haridus, fotograafia oskus tuleb kogemusega.
-Kui kaua te olete oma oskusis kasutanud profesionaalse töö ja enda jaoks?
No, ma olen tegelenud niimoodi (emm) ja vabakutselise fotograafina päris palju aastaid, isegi kooli algusest saadik.
-Kas teil on mingeid naljakaid juhtumeid olnud, millest te võiksite lühidalt meile rääkida?
No selle tööga kaasneb väga palju naljakaid juhtumeid, näiteks mingid lapsed, kes pildi peal ei suuda olla jne. Ühtegi sellist konkreetset ei tulegi meelde praegu.




Fotograaf Kristjan(2)Fotograaf Toomas, 37 a.
-Kaua te olete tegelenud fotograafiaga?
5 aastat.
-Kas te olete enne seda ka enda jaoks tegelenud fotograafiaga?
Ei ole, absoluutselt enne seda.
-Kaua te olete oma ala õppinud?
Ei olegi õppinud.
-Lihtsalt tulite tööle fotograafiks?
Täpselt, tulin firmasse kohe tööle.

-Ma märkasin, et kasutasite nalju enne pildi tegemist.
Kust tuli selline idee ?
Jaa, improvisatsioon. Kuidas tuleb, nii peale tuju.

-Kas te soovitaksite kellelegi oma ametit?
Ei, ma ei soovitaks kellelegi fotograafiks hakata. Liiga raske töö.
-Palju te üldse tegelete piltide töötlemisega? Või teeb seda keegi teine?
Neid töödeldakse jah, laboris.
-Kas soovite meile ise midagi lisada?
Mm.. ei teagi, mis öelda. Hea kool teil. Rahulik kool.


Intverjueerija : Maria R.
Pildistaja: Diana K. ja Liis P.
Artikli kirjutas: Carl-Marcus V.
Teksti korrastas: Külli-Carmen G.

1 comment: