Sunday, May 27, 2012

Igaüks on oma õnne sepp

Tallinna Ülikoolis on Õpilasakadeemia, mille eesmärk on pakkuda gümnaasiumi- ja kutsekooliõpilastele enesetäiendamise võimalusi ja aidata kaasa õpilaste kutsevalikule. Meie kooli abiturent Heleri on läbinud kaks semestrit Õpilasakadeemias, millest räägib Ta meile kohe lähemalt.





-Kust tuli mõte minna Õpilasakadeemiasse? 

Mu sõbranna ema leidis informatsiooni facebookist ja tema kaudu sain ka mina sellest teada. Nii otsustasimegi sõbrannaga koos minna Õpilasakadeemiasse.

-Missugused kursused oled lõpetanud? 
17. detsembril 2011 lõpetasin rekreatsioonikorralduse ning 12. mail 2012 lõpetasin kommunikatsiooni eriala, mis jaguneb reklaamiks, suhtekorralduseks ja ajakirjanduseks.

-Miks valisid just need kursused?
Rekreatsioonikorralduse idee sain sõbrannalt. Enne sinna minekut polnud mul õrna aimugi, mis tähendab sõna rekreatsioon. Kursustel tehti see aga väga pika perioodi jooksul aga väga põhjalikult mitmesuguste terminite ja keelte abil selgeks. Siiski peale kursuse lõpetamist olin kindel, et see ei ole eriala, millega tahaksin ka tulevikus tegeleda.
Kuna rekreatsioonikorralduse lõpetasin klassi parimana, siis sain tasuta võimaluse õppida ka kevadsemestril enda poolt valitud eriala. Polnud kahtlustki, et selleks on kommunikatsioon, sest minu tulevikumõtted pürgivad justnimelt reklaami poole. Sain kinnitust, et reklaamindus on minule.

- Missuguseid erialasid oli seal veel võimalik õppida?
Erialasid oli igasuguseid. Sai õppida fotograafiat, keemiat, kõrgemat matemaatikat, Hispaania ja Itaalia keelt ning kultuuri, filosoofiat jne. Kõige naljakamaks erialaks, mida õppida sai, oli minu arust käitumine kaamera ees, mis toimus vene keeles. Kuna mina kursusel ei osalenud, ei oska ma öelda, mida seal siis täpsemalt õpiti, aga lihtsalt sellised asjad panevad mõtlema, kui palju erinevaid võimalusi on enda elutee valimiseks.

-Mis Sulle meeldis kõige rohkem nende kursuste juures?
Kõige rohkem meeldis mulle miski, mille peale poleks ma kunagi tulnud. Rekreatsioonikorralduses oli palju erinevaid lektoreid, näiteks Kaarel Zilmer või Mart Reimann, kelle avar maailmavaade oli midagi müstilist. Ma polnud kunagi kohtunud nii tarkade inimestega, kui need lektorid. Kuulasin kogu aeg tunde suu ammuli ja mõtlesin, et tahaks ka kunagi nii palju maailmaasjadest teada.
Nagu juba mainisin, siis meeldis mulle veel see, et sain kinnitust enda tulevikule.

-Kes oli Sinu jaoks kõige meeldejäävam lektor?
Sügissemestril oli kõige huvitavamaks inimeseks Joe Noormets. Ta oli noor, kuid väga tark ning mul oli tema ees isegi väike aukartus.
Kommunikatsiooni puhul aga ei keegi muu kui Linnar Priimägi, kellega mul oli kaks pooleteist tunnist loengut. Kui sa asjadest nii palju ei tea, siis soovitaksin suud kinni hoida, sest temaga nalja ei ole, kuid kui tead palju, siis näita ennast ja ta jätab su meelde või siis üritab hoopiski maha teha. Nii teeb ta  inimestega, kes arvavad, et teavad kõike.

-Milliseid teemasid käsitlesite rekreatsioonikorralduses ja kommunikatsioonis?
Rekreatsioonikorralduses olid sellised teemad: vaba aja üritused ja nende korraldamine, vaba aja ja rekreatsiooni teooriad, seiklustegevused ja rekreatsioon, turism ja reisikorraldus ning loodus rekreatsiooni keskkonnana.
Kommunikatsioonis rääkisime aga reklaami rollist ühiskonnas, reklaami liikidest, kommunikatsioonist üldiselt, ajakirjandusest täpsemalt ja televisiooni ilust ja võlust.

-Kui tihti ja millal pidid tundidest osavõtma, et teenida välja lõputunnistus?
Enamasti toimusid tunnid mõlema eriala puhul laupäeva hommikuti ja kestsid 3 tundi. Tihti isegi lektorid kiitsid meid, et viitsisime end laupäeval sinna kohale vedada. Puududa võis ainult ühest 3 tunnilisest loengust, kui puudusid rohkem, siis tunnistust ei saanud. Siiski said need õpilased tõendid kursel osalemise kohta. 
Lisaks kohalkäimisele oli väga tähtis roll lõputööl. Kui see polnud tehtud, siis samuti lõputunnistust ei saanud. 

-Kas kursused andsid Sulle veel midagi kasulikku?
Lisaks teadmistele andis kumbki kursus 2 EAP-d. Tegelikult ei teadnud mina nendest midagi ja ei läinud nende pärast õpilasakadeemiasse. See oli lihtsalt justkui boonus mulle. Hiljem sain teada nende kasulikkusest ja taipasin, et need on päris head. Rääkides teiste kursustel osalenutega sain teada, et paljud ainult EAP-de pärast õpilasakadeemiast osa võtsidki. 

-Kas Sa soovitad Õpilasakadeemiat ka teistele?
Loomulikult soovitan. Õpilasakadeemiast ei saa ainult teadmisi, vaid ka sõpru ja kogemusi. Samuti nagu ma juba varem mainisin, need kursused võivad viia su õigele eluteele. Sellest võiksid osa võtta kõik õpilased, kes vähegi viitsiksid kohal käia ja kuulata, sest kaotada ei ole ju midagi, juurde aga on saada nii mõndagi!



Intervjuu: Anne-Laura
Pilt: Anne-Laura

No comments:

Post a Comment