Monday, May 21, 2012

Matemaatika riigieksam

Esmaspäeval, 21. mail, toimus matemaatika riigieksam, mis algas kell 10.00 ja lõppes 15.30. Eksam koosnes kahest osast. Intervjueerisin nelja abiturienti, et teada saada, kuidas neil eksamil läks.

Kuidas teil eksam läks?
Rain: Ma ei oska öelda, aga eks punktid näitavad. Aga ma arvan, et viletsalt.
Teele:  Ma ei tea, aga lootis, et läheb paremini. Esimene osa oli väga kerge, aga teine osa oli paras pähkel.
Mariam:  Nii palju, kui ma lootsin, et....või igatahes oli väga raske eksam ja ootamatud ülesanded.
Alina: Keskmiselt.


Kui kaua te eksamiks valmistusite?
Rain: Nii kaua, kuni ma koolis olen käinud.
Teele: No tegelikult hakkasime valmistuma klassis alates jaanuarist. Siis olid konsultatsioonid, aga põhjalikumalt hakkasime kaks nädalat tagasi valemeid õppima.
Mariam: No tegelikult kõik need kolm aastat, mis ma olen käinud gümnaasiumis ja valikud ja tegin kogu aeg koduseid töid kaasa.
Alina: Paar päeva.


Millised ülesanded olid kergemad ja millised raskemad?
Rain: Ma ei oskagi midagi öelda, kõik olid rasked.
Teele: Raskemad olid need, kus olid trigonomeetria sees ja funktsioonid. Lihtsamad olid tõenäosus, avaldise lihtsustamine, funktsiooni uurimine.
Mariam: No ikka esimese osa ülesanded olid kerged ja heal tasemel, aga teise osa ülesanded olid kõik  väga-väga-väga rasked.
Alina: Kõige kergemad olid need, kus ei pidanud eriti valemeid kasutama. Pidi nagu  lihtsalt loogikat kasutama. Raskemad olid need, mis olid valemitega ja puha.


Mis te arvate, mitu punkti te saate?
Rain: Oi, ma ei oska midagi arvata. Ma arvan, et väga viletsa.
Teele: Ma arvan, et punktidega kuskil niimoodi viiekümne ja seitsmekümne vahele tahaks kindlasti saada.
Mariam: Ma arvan, et mingi kakskümmend saan äkki.
Alina: Ma ei tea. Ma loodan, et ma saan vähemalt kuuskümmend punkti.


Kas plaanite ka ülikooli astuda ja kas matemaatikat läheb ka sisseastumisel vaja?
Rain: Ei lähe.
Teele: Ülikooli astun kindlasti, aga minu erialale saab valida ise vabalt ükskõik mis eksamit. Matemaatika ei ole oluline.
Mariam: Kui ma teen väga heade tulemuste peale, siis ma ikka kasutan seda, aga muidu mitte.
Alina: Ja, mul on valik, kas minna Tartusse või Tallinnasse, ja selleks, et Tallinnasse saada, siis on vaja matemaatikat ka.

No comments:

Post a Comment