Monday, May 21, 2012

Intervjuu Lilleküla Gümnaasiumi laululinnu Maarit Maidoga

Järgmiseks imeilusa lauluhäälega tütarlaps Maarit 11a klassist.



Kui kaua Sa laulmisega tegelenud oled?
Tegelenud olen sellega umbes 6 aastat

Kas Sa oled käinud kuskil kooris laulmas?
5 aastat käisin WAF Laulu-ja Tantsukoolis. Seal õppisin Sadolini laulutehnikat (Catherine Sadolin õpetab vokaaltehnikat Taanis, Koppenhaagenis) ning samuti oli seal WAF-koor.
Veidi aega olin ka osa Living Stone gospelkoorist.

Mis muusikastiile Sa kõige rohkem kuulad ja mida Sulle kõige rohkem laulda meeldib?
Tujudest olenevalt kuulan ka muusikat. Ma ei kuula muusikat stiilide, vaid laulude enda, nende sisude järgi. Põhimõtteliselt  kõikidest stiilidest võib leida midagi head (metalcore'ist blues'ini).
Ma ei oska tuua välja kindlat stiili, mis mulle meeldib. Laulan pigem aeglast muusikat, folk-pop'i, soul'i, pop'i. Meeldib laulda akustiliselt või klaverisaatel ja väike percussion ka taga.

Kas on keegi kes on Sulle muusikaliselt eeskujuks?
Üks mu lemmikartiste on Brooke Fraser. Ta ise kirjutab oma laule ning ta sõnad on alati ta enda tunnete suhtes väga avatud, kuid samas sõnum on tihti sümbolistlikult peidetud. Samuti on ta eeskujuks mulle vokaalselt ning inimesena.
Mu enda sõbrad, kes on muusikud, on mu suurimad eeskujud selles vallas. Kui ise näha ja kogeda kõike seda tööd ja teekonda ühe esituse taga, tekib teine pilt asjast.

Kas Sul vahest lavahirm ka tuleb ja kuidas Sasellest võitu saad?
Ma ei laula, et laulda. Ma laulan, et end väljendada, suunates selle laulu kellelegi. Ma ei tee seda, et olla publikule meelepärane (kuid on oluline, et nendel oleks hea kuulata, lihtsalt räägin prioriteetidest) ning nii pole ka hirmu. Ja kui ennem lavale minekut on palvetatud, võib laulmine alata.

Kui suurt rolli mängib muusika Sinu elus? Kindlasti ei ole see kõige tähtsam. Kuid see on osa minust, mis tähendab, et see ei olegi midagi eraldi, mida saaks ära võtta või saaks määratleda selle rolli. See lihtsalt on.

Intervjuu Anne-Laura
Pilt kuulub Maaritile

No comments:

Post a Comment